löpning kan orsaka löparknä

Tydlig information och effektiva behandlingar hos Elit Ortopedi

Till Elit Ortopedi söker sig både patienter med nyss uppkomna, akuta skador och patienter som gått länge med olika ortopediska besvär och som inte har fått den hjälp de behöver i den vanliga vården. Här möts alla av stor och unik ortopedi-medicinsk kompetens, ett starkt driv att hjälpa varje patient att bli fria från sina besvär och ett helhetstänk kring hälsa och rörlighet.

–  Att bli fri från smärta och slippa hinder i vardagen eller träningen, det är hela vårt fokus när en patient kommer till oss, säger Dr Georg Ferm, Elit Ortopedi.

Elit Ortopedi är en privat ortopedisk klinik med unik spetskompetens inom bland annat diagnostisk injektionsteknik, bio-ortopediska behandlingar och stamcellsbehandlingar. Som patient får man alltid tydlig information om tillgängliga behandlingar och vad de innebär, både för patientens vardag och ekonomiskt.

–  Vi vill att alla som kommer till oss ska känna sig helt informerade redan efter första besöket, både om vad behandlingen innebär, vilken rehab som krävs och vilken investering det handlar om. Vi vet att patienter som känner sig informerade och inkluderade har bättre förutsättningar att lyckas, inte minst då rehab är en viktig del för att tillfriskna efter en behandling.

Har man levt länge med skador och smärta kan det vara svårt att finna motivation till förebyggande rehab, därför lägger Elit Ortopedi upp rehab-program ett steg i taget så att det aldrig känns överväldigande för patienten.

– Allting börjar och slutar med träning och rehab, detta är en stor del av patientens investering i sitt eget tillfrisknande. Vi jobbar med helheten, från utredning och behandling till rehabilitering. Genom våra unika bio-ortopediska behandlingar får patienten möjlighet till ett rörligt och smärtfritt liv, Elit Ortopedi finns med som stöd under hela resan.

Välkommen att Boka tid eller kontakta oss om du har frågor.

Läs mer om våra behandlingar här.