Priser

Vad kostar biologiska behandlingar?

PRP behandling blir alltmer populär för att behandla vävnadsskador och ledvärk.

Priser för olika biologiska behandlingar

Vi på Elit Ortopedi är stolta över att kunna erbjuda ultraljudsledda biologiska behandlingar till alla. Våra injektionsbehandlingar ges med ultraljud styrning under strikta sterila förhållanden för maximal precision, minskat obehag samt minimerad risk för infektion. Välkommen att boka tid för en första konsultation. Vi finns på Läkarhuset vid Odenplan i centrala Stockholm.

Om du har artros, kroniska senor- eller muskelskador kan PRP vara ett icke-invasivt alternativ till operation. För behandling av en sena- eller muskelskada rekommenderar vi på Elit Ortopedi 3-5 injektioner med en veckas mellanrum i regel. Undantag förekommer.ddddd

Eller Cprp (clinical PRP), skillnaden mellan det och vanlig PRP är den högre koncentrationen av blodplättar och således mycket högre koncentration av tillväxtfaktorer. Används för leder som inte kan ta emot stora mängder och för senor där man vill tillföra kraftig koncentration utan att öka mängden.

Behandling för senor som tex hälsenan. Där blandar man acp/acp angel och kollagen typs 1 för att att stimulera partiella skador i senan eller muskel.

Pris per tillfälle.

Denna behandling kan fungera bra för patienter med ledvärk till följd av mild eller måttlig artros eller i kombination med PRP vid alla grader av artros.

Collagen kan användas vid behandling av smärtsamma symptom och vid förlust av funktion av stora leder och muskel-, sen- och ligamentstrukturer orsakade av kronisk överbelastning, idrottstrauma eller artros.

På Elit Ortopedi behandlas dupuytrens kontraktur med nålfasciotomi.

Pris beroende på protokoll från 60.000 kr – 120.000 kr.

Stamcellsbehandling används för behandling av artros, sen- och muskelskador. Patienter som har misslyckats med konservativ behandling och som vill undvika invasiv kirurgi kan dra nytta av behandling med stamceller.

Behandlingsmetod att mekaniskt ultraljudsledd underminera (spränga) förkalkningar i senor som orsakar inflammation eller förträngning som tex kalk i axeln.

Behandlingg med athersklerol, ett ämne som man ultraljudsledd sprutar in i kärl som växt i senor och orsakar smärta, oftast en del av annan biologisk protokoll.

Pris per tillfälle.

Denna behandling används för att behandla intensiv smärta i musklerna som innehåller triggerpunkter. Triggerpunktinjektioner kan användas för att lindra smärta vid tillstånd som myofascialt smärtsyndrom när de andra behandlingar är ett misslyckande, fibromyalgi och spänningshuvudvärk.

ACP MAX är den nyaste revolutionerande vidareutvecklingen av PRP-behandling. Det som är fantastiskt med det nya ACP Max-systemet är att det möjliggör en större blodtagning med hjälp av en unik dubbelspruta med dubbelspin-design. ACP Max-systemet kan ge hela fyra till fem gånger högre koncentration av de för läkningen så viktiga blodplättarna.

PRP-behandlingar blir alltmer populära för att behandla vävnadsskador och ledvärk. Inom den professionella idrotten är detta sedan länge en vanlig behandling där kända superstjärnor som Tiger Woods och Kobe Bryant har kunnat komma tillbaka på elitnivå efter genomgången behandling. PRP är särskilt användbart vid behandling av artros, tennisarmbåge och knäinflammation. Idag erbjuder vi på Elit Ortopedi behandlingar för alla som har ortopediska besvär, patienter som inte blir hjälpta i den vanliga vården och som vill undvika operation.

Vi på Elit Ortopedi känner att våra patienter förtjänar transparens och ärlighet från sina medicinska leverantörer, särskilt när de biologiska behandlingar inte täcks av era sjukvårdskostnader. Vi vill att du ska ha all information du behöver för att planera och budgetera för din vård.